Sıkça Sorulan Sorular
Üyelik
·
1. Neden üye olmalıyım? Üye olmadan alışveriş
yapabilir miyim?
·
* www.zems.com.tr’ye üye olmadan da ziyaretçi
kimliği ile alışveriş yapabilirsiniz. Ancak biz siparişlerinizin takibini
sistem üzerinden yapabilmeniz ve siparişiniz ile ilgili sizinle gerekli
durumlarda iletişime geçilebilmesi, sipariş statü güncellemelerinin tarafınıza
iletilebilmesi için üyelik oluşturarak alışveriş yapmanızı öneriyoruz.
·
2.Nasıl üye olabilirim?
*Anasayfamızda bulunan "Üye Girişi" butonuna tıklayarak
açılan sayfadaki üyelik formunu doldurarak üye olabilirsiniz.
Üye olmak için tıklayınız.
Üye olmadan devam etmek için “Üye olmadan devam
et” butonuna tıklayınız. Dilerseniz “Facebook ile giriş yap” butonu
aracılığıyla sitemize Facebook hesabınız ile üye olarak devam edebilirsiniz.
·
3. Üyelik bilgilerimi güncellemeli miyim?
*Siparişiniz ile ilgili tüm güncel bilgiler
üyelik oluştururken beyan etmiş olduğunuz iletişim bilgileriniz üzerinden
paylaşılacağı için bu bilgilerinizde değişiklik olması durumunda hesabınızdan
güncellenmesini öneriyoruz.
·
4. Şifremi unuttum, ne yapmalıyım?
*Sistemimize üyelik oluşturduğunuz e-posta
adresinizi girerek “şifremi unuttum” butonuna tıklamanız durumunda yeni
şifreniz e-posta adresinize gönderilecektir.
Alışveriş
1.www.zems.com.tr'den nasıl alışveriş yapabilirim?
·
Öncelikle satın almak istediğiniz ürünü "Sepete Ekle" butonu
ile sepetinize ekleyiniz.
·
Satın almak istediğiniz tüm ürünleri sepete ekledikten sonra, sağ üst
köşede yer alan "Sepetim" butonuna
tıklayarak sepetinize giriniz.
·
Üyelik bilgilerinizi kontrol ettikten sonra "Devam
Et" tuşuna basınız.
·
Açılan sayfada teslimat adresi kısmını eksiksiz bir şekilde
doldurarak, "Devam Et" butonuna
basınız. Yeni açılan sayfada ödeme şeklini seçip, gerekli bilgileri eksiksiz
doldurunuz.
·
Son olarak "Siparişi Tamamla" butonuna
tıklayarak, satın alma işleminizi gerçekleştirebilirsiniz.
2. Oluşturduğum
siparişime ürün ekleme-çıkarma veya siparişimde değişiklik yapabilir miyim?
·
Siparişinizin
faturası kesilmeden önce talebinizi iletmeniz halinde; ekleme, çıkarma veya
değişiklik yapabilirsiniz. Talebiniz ile ilgili daha fazla bilgi için Müşteri
Hizmetleri'mize ulaşabilirsiniz.
3.Siparişi
oluşturduktan sonra herhangi bir ürünü veya siparişin tamamını iptal edebilir
miyim?
Siparişiniz kargoya teslim edilmeden önce iptal, teslim edildikten sonra
ise iade işlemlerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
Siparişinizdeki herhangi bir ürünü/ürünleri iptal etmek için;
·
Üye iseniz, siparişinizin statüsünü “Hesabım“ bağlantısındaki “Siparişlerim”
sekmesinden kontrol ediniz.
·
Siparişiniz “Hazırlanıyor” statüsünde ise, 0232 281 22 11 numaralı Müşteri
Hizmetlerini, hafta içi 09:00 – 18:00 saatleri arasında iptal işlemlerinizi
yapabilirsiniz.
·
Siparişiniz “Kargoya Verildi” statüsünde ise, iptal işlemi yapılamamaktadır.
Ancak siparişiniz size ulaştıktan sonra ARAS Kargo yoluyla, ücretsiz olarak
ürünü/ürünleri iade edebilirsiniz.
İptal işleminiz tarafımızca onaylandığında, iptal edilen ürün tutarı, 30 iş
günü içerisinde ödemeyi gerçekleştirmiş olduğunuz kredi kartına/ATM (debit)
karta iade edilmek üzere bankanıza bildirilecektir. Kredi kartı ile ödeme
yaptıysanız, bankanız tarafından alınan bu bilgi, bankanın çalışma
prensiplerine göre kredi kartı ekstrenize yansıtılacaktır. Taksitli yapılan
işlemlerde bazı bankalarda geri ödemeler taksitli bir şekilde yapılmaktadır.
Eğer ATM (debit) kartı ile ödeme yaptıysanız iade tutarı bankanız tarafından
ilgili hesaba aktarılacaktır.
4. Yurt dışına veya
KKTC'ye sipariş verebiliyor muyuz?
*Yurt dışına ve KKTC’ye teslimatımız bulunmamaktadır.
Ödeme
1. Ödemeyi nasıl yapacağım?
Ödeme seçeneklerim nelerdir?
* www.zems.com.tr’den yapacağınız alışverişlerinizde dilediğiniz bir
bankanın kredi kartını kullanarak ödeme yapabilirsiniz.
* www.zems.com.tr’den banka kartları ve nakit ödeme (ATM) kartları ile
ödeme yapabilirsiniz.
* Kapıda nakit, banka kartları ve nakit ödeme (ATM) kartları ile ödeme yapabilirsiniz.
* Yurtdışı bankalara ait Kredi Kartları ile ödeme yapılmaktadır.
2.Kapıda ödeme
yapabilir miyim?
"Kapıda
ödeme" servisimiz bulunmaktadır. Kapıda ödeme seçeneğini tercih
etmeniz durumunda; siparişinizin ücretini kapıda peşin olarak ya da banka kartı
ile ödeyebilirsiniz. Kapıda ödeme seçimi yaptıktan sonra mutlaka, peşin ya da
kart ile ödeme yapacağınızı gösteren kutucuğu da işaretlemelisiniz.
*Kapıda
ödemelerde, kargo firması tarafından TL
hizmet bedeli alınır.
3.Siparişimi hediye paketi yaptırabilir miyim? Hediye notu
ekletebilir miyim?
Evet
4. Havale yoluyla ödeme yapabiliyor muyum?
Havale yoluyla ödeme seçeneği bulunmamaktadır. Kredi kartı,
debit (banka) kartları ile alışveriş yapabilirsiniz.
5.Kredi kartımda veya ATM/debit kartımdaki puanları ödeme yaparken
kullanabilir miyim?
Sitemizde ödeme yaparken, kredi kartınızda veya
ATM/debit kartınızda bulunan puan ile ödeme yapılamamaktadır.
6.www.zems.com.tr’de kredi kartı ile ödeme yapmak güvenli mi?
www.zems.com.tr kişisel verilerin toplanması ve saklanması
konusunda en üst güvenlik önlemlerini kullanmaktadır.
Kredi
kartı bilgileriniz bankalara şifreli bir şekilde gönderilmekte ve shop.zems.com
tarafından saklanmamaktadır.
7. Kredi kartı ile nasıl taksitli alışveriş yapabilirim?
Taksit seçenekleri bankalara göre değişmektedir. Ödeme
ekranında kredi kartı bilgilerini girdikten sonra bankanıza ait taksitlendirme
alternatifleri listelenecektir. İstediğiniz taksit adedini işaretleyerek
taksitli alışveriş yapabilirsiniz.
Site üzerinden yapılan alışverişlerde World, Bonus, Maximum,
CardFinans, Axess, Paraf kredi kartlarına taksit imkanı bulunmaktadır.
World yapıkredi
Bonus Garanti
Maximum
Cardfinans
Axess
Paraf
8.Ödeme ekranında hata alıyorum, ne yapmalıyım?
Ödeme ekranında bilgilerinizi girip onayladıktan sonra, kredi kartı veya
ATM/debit kartınızla yaptığınız işlem çeşitli nedenlerle onaylanmayabilir. Bu
durumda;
·
Kartınızın internet alışverişlerine açık olduğunu kontrol ediniz.
·
Kartınızın kullanıma açık olup olmadığınız kontrol ediniz.
·
Kartınızın limitinin yeterli olduğundan emin olunuz.
·
Kart ile ilgili istenen bilgileri doğru girdiğinizden emin olunuz.
·
Kartınızın son kullanma tarihinin geçerli olup olmadığını kontrol ediniz.
·
Sanal kart kullanıyorsanız, limitinizin yeterli olduğundan emin olunuz.
Yukarıda belirtilen durumlar dışında, lütfen bankanızdan destek alınız.
9. Sitede listelenen ürünlerin fiyatlarına KDV dahil midir?
www.zems.com.tr üzerinden satılan
her ürünün fiyatına KDV dahildir.
Teslimat
1.Kargom ne zaman ulaşır?
www.zems.com.tr’de
satılan tüm ürünler 2-7 iş günü içinde kargoya teslim edilmektedir. Kargoya
teslim edilen İzmir içi gönderilerin 1 iş günü, İzmir dışı gönderilerin ise 1
ile 4 iş günü arası tahmini varış süresi öngörülmektedir. Kargo firması, siparişinizi
–iş günleri– 09.00-17.00 saatleri arasında belirttiğiniz adrese teslim
edecektir.
2. Siparişim hangi kargo firması ile teslim edilecek?
Satınalmış
olduğunuz ürünlerinizin teslimatı anlaşmalı kargo şirketimiz Aras Kargo firması
aracılığı ile yapılmaktadır.
3. Kargo teslimatı sırasında nelere
dikkat etmeliyim?
Kargo size
teslim edildiğinde kolide ezilme, deformasyon, ıslaklık ya da ürüne zarar
verebilecek bir durum söz konusu ise, kargo görevlisi ile birlikte koliyi
açarak ürünlerinizin durumunu kontrol ediniz. Ürünlerde bir hasar gördüğünüz
durumda, ürünleri teslim almayıp kargo yetkilisinden tutanak tutmasını
isteyiniz. Tutanak tutulan ürünler kargo firması tarafından www.zems.com.tr’ye
ulaştırılacak ve tarafımızdan ürünlerin değişimi yapılacaktır.
4.Siparişlerimin sevkiyat durumunu nereden takip
edebilirim?
"Siparişlerim" sayfasından tüm siparişlerinizi görüntüleyebilirsiniz.
5.Siparişimi tamamladıktan sonra kargo bilgilerimi
nasıl takip edeceğim?
"Siparişlerim" sayfasından ilgili siparişinizi görüntüleyip "Kargo
Takip" linkine
tıklayarak statüsünü görebilirsiniz. Siparişiniz kargoya verildiği anda
tarafınıza e-mail ile bilgi geçilecektir.
6.Kargo ücreti ne kadar?
Yurt içi siparişlerinizde kargo bedeli TL’dir.Kapıda ödemeli siparişlerinizde TL kapıda ödeme ücreti eklenmektedir.
7.Kargo
teslimat adresinde beni bulamazsa ne olur?
Kargo firması siparişinizi belirtmiş olduğunuz adrese teslim eder.
Adresinizde bulunmamanız durumunda paketinizi en yakın şubeden alabileceğinize
dair bir not bırakır. 3 gün içerisinde paketinizi şubenden almamanız durumunda
siparişiniz www.zems.com.tr deposuna
geri döner.
8.Sipariş
teslimat adresimi değiştirmek istiyorum, nasıl yapabilirim?
"Sipariş adresinizi "Hesabım"
sayfasında bulunan "Adreslerim"
bölümünden değiştirebilirsiniz. Sipariş verme işlemi sırasında ilgili sipariş
için teslimat adresini değiştirebilirsiniz. Ancak bu değişiklik hesabım
sayfasına yansımaz sadece ilgili siparişi etkiler.
9.Haftasonu
ve tatil günlerinde verdiğim siparişler ne zaman kargoya verilir?
Haftasonu ve tatil günlerinde verdiğiniz siparişler takip eden ilk
iş günü içinde kargoya verilir.
Sipariş
İptali
1.www.zems.com.tr’den vermiş olduğum
siparişi iptal edebilir miyim?
Siparişiniz kargoya teslim edilmemişse,
e-posta (musteri.hizmetleri@zems.com.tr) ile talebinizi
iletebilir veya hafta içi 09:00-18:00 saatleri arasında 0232 281 22 11 iletişim hattımızı arayarak
iletebilirsiniz. Sipariş iptali talebiniz onaylandıktan sonra, siparişinizin
ödemesi kredi kartınızdan alındı ise, kartınıza iade işlemi yapılacaktır. Geri
ödemeler banka iç süreçlerine bağlı olarak farklılık göstermektedir. Bu
durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz. Taksitli ödemelerin
iadesi banka süreçleri gereği taksitli olarak yapılmaktadır.
İade
Prosedürü
1. Satın aldığım ürünü nasıl iade edebilirim?
Ürünleri
ve sevk irsaliyesini, 30 gün içerisinde, sevk irsaliyesine ek iade formunu
doldurarak Aras Kargo ile ücretsiz olarak iade adresine gönderebilirsiniz.
Eğer
sevk irsaliyesini kaybettiyseniz, bir kağıda okunaklı olarak sipariş
numaranızı, ad/soyad - iletişim bilgilerinizi ve iade nedeninizi yazarak gönderebilirsiniz.
Kargonuz
depomuza ulaştıktan sonra, ürünler iade
politikamıza uygun ise iade işleminiz 2
iş günü içerisinde gerçekleştirilir ve tarafınıza e-posta ile bilgi verilir.
İade kargonuzun tarafımızdan teslim alınıp alınmadığını Aras Kargo’dan
öğrenebilirsiniz.
2.İade
koşulları nelerdir?
* Fatura tarihi 30 günü
geçmemiş olmalıdır.
*Faturası ile birlikte
gönderilmeli.
*Ürün etiket ve varsa
logoları çıkarılmamış olmalıdır.
*Ürün yeniden farklı bir
müşteriye satılabilir durumda olmalıdır.
3.İade
etme süresi kaç gündür?
Tüketici
Kanunu'ndaki, "Sebep Göstermeden Cayma Hakkı" maddesine göre, ürünü
teslim aldığınız tarihten itibaren ilk on dört (14) gündür. Üründen kaynaklanan
herhangi bir kusur sebebiyle yapacağınız iadelerde de, aldığınız ürünü teslim
tarihinden itibaren 30 gün içerisinde iade edebilirsiniz.
4.Ürünü iade
ederken kargo masrafları kime ait?
İade
etmek istediğiniz ürünler için kargo ücreti firmamız tarafından
karşılanmaktadır. Ücretsiz gönderiden faydalanabilmek için, paketinizi
anlaşmalı olduğumuz Aras
kargo ile göndermeniz gerekmektedir.
Diğer
kargo şirketleriyle gönderilen iadelerde kargo ücreti alıcıya aittir.
NOT:
Kargo bedava kampanyasıyla
oluşturulan siparişlerin iptal/iadesi olursa ve kalan tutar kampanya şartını
sağlamıyorsa iade edilecek ürün bedelinden kargo ücreti düşülür.
5.İademi hangi adrese göndereceğim?
İade adresimiz:
Yafacızade Tekstil San. ve Tic. A.Ş.
Ege cad. No:22/C Sarnıç
Gaziemir/İzmir
6.İade ve
iptal ettiğim ürünün geri ödemesi ne zaman yapılacak?
Ürünün durumunun iade şartlarına uygunluğu kontrol edilerek
iade işlemi başlatılır. İade onaylandığında, yasal süre olan 10 iş günü
içerisinde ürün ücreti kredi kartınıza iade edilir. Bu süre iade ettiğiniz ürünün teslim alınması ile
başlar. İade talebiniz onaylandığında ve kredi kartınıza ürün tutarı iade
edildiğinde tarafınıza mail ile bilgilendirme yapılmaktadır.
İade edilen tutarın kartınıza
yansıma süresi bankanıza bağlıdır. Kredi kartı ile ödeme yaptıysanız genelde
bir kaç günde yansır. Banka kartlarında ise iadenin hesabınıza yansıma süresi
daha uzundur.
NOT:
Kargo bedava kampanyasıyla
oluşturulan siparişlerin iptal/iadesi olursa ve kalan tutar kampanya şartını
sağlamıyorsa iade edilecek ürün bedelinden kargo ücreti düşülür.